My Feeling

Senyumlah wahai empunya diri walaupun hatimu sedang menangis :)

29 January 2013

Budak Ungu

Assalamualaikum.

Gelaran budak ungu ni aku kasi kt budak kecik ni, Ashila Naja. Kenapa aku panggil dia budak kecik? sebab masa dia tingkatan dua, dia prefect paling kecik yang aku kenal :D kenapa aku panggil dia budak ungu? sebab dia sama macam aku, sangap dgn warna ungu ;) 

Budak ungu, Nabila nk minta maaf byk-2, mesti dah byk terasa dgn Nabila kan? Im sorry my dear. Lepas Nabila  ditugaskn as a house captain, Nabila abaikan budak ungu kan? Sampai kita gaduh-2 sbb salah faham. Although it was my fault, you still act like nothing happen between us. Padahal dalam hati budak ungu ni dah sakit kan? I love you, I miss you and Im sorry. 
Truly, I want a hug from you right now.

Aku kenal dia masa tingkatan dua, aku ingat lagi, masa ni ade perkhemahan kt pdg sekolah. Dia dan aku sama-2 unit PPIM. Kami sama-2 masuk kawad kaki. Aku cuba kenal dia. Dia seorang yg riang, dia suka gelak, dan aku suka dgr dan tgk dia gelak. Tapi aku sedar sape diri aku ni, dia tkkn rapat dgn aku sbb dia dah ade gang sendiri,   MAGS 13. 

Jodoh persahabatan kami panjang, walaupun kami berlainan kelas masa tingkatan 3, kami kerap rehat kat kantin sama-2, makan kat DM sama-2, pergi musalla sama-2. Kalau dia ada masalah, dia akan nangis di bahu aku sambil peluk aku kuat-2 sampai dia berhenti hee. Kalau dia tk berhenti, aku akan pujuk dia. Yes, I miss the memories. 

Form 4. Aku diberi tugasan baru as a house captain. Aku pun tk sama kelas dgn dia, tapi sama kelas dgn Fathin, dormate dia. Aku dah jadi renggang dgn dia, sbb selalu buat keje KR, aku rapat dgn Fathin time tu, kami selalu buat keje sama-2. Sampai aku dah lupa dia, aku dah tak dgr lagi masalah dari mulut dia. Kalau berjumpa pun kami akan senyum je. Taktau ape yg nk dibualkan.

Form 5. Aku sedar semua tu, aku buat salah yg besar dgn dia. Masa aku stay utk SPM, aku amek masa yg ada untuk tebus kesilapan aku. Kami makan burger sama-2, kami belajar di meja yang sama, kami tidur di bilik yang sama walaupun hanya utk satu mlm, kami tgk cite sama-2, dan kami berkongsi cerita. Aku dedicate lagu sebiru hari ini kt dia, menangis dia dgr :D 





No comments:

Post a Comment